Kleur jouw stad

'Colour your city' is een project van Museum of Humanity om alle nationaliteiten in een stad in beeld te brengen. In Zaanstad resulteerde dit op 25 juni 2022 tot een unieke ontmoeting tussen al die prachtige inwoners uit de gemeente tijdens de opening van de expositie 'Wij zijn Zaanstad'. In totaal werden er door het team van Museum of Humanity ruim honderd vertegenwoordigers van verschillende nationaliteiten geportretteerd. Ook deelden alle deelnemers een 'wereldpicknick' met elkaar, was er live muziek en diverse workshops.

Het project 'Color your city' is nu op zoek naar een nieuwe stad. Museum of Humanity draagt zo bij aan gelijkheid binnen onze samenleving en versterkt de lokale gemeenschap. Dit doen we door de diversiteit van een gemeente in beeld te brengen. Met behulp van portretten, verhalen en een aanvullend programma samen met lokale partners worden mensen en culturen met elkaar in verbinding gebracht.

Wil jij met ons alle nationaliteiten in jouw stad portretteren en zo mensen en culturen met elkaar in verbinding brengen? Laat van je horen via info@museumofhumanity.nl of via 06-19561732.

Bekijk onze folder:

Bekijk onze flyer!

+ 4

Over Museum of Humanity

Museum of Humanity is een initiatief van documentair fotograaf Ruben Timman. Het is ontstaan na een droom in 2001. De afgelopen achttien jaar verzamelde hij zo’n zevenduizend portretten van mensen overal ter wereld. Altijd fotografeert hij mensen voor een zwart doek, zodat iedereen gelijkwaardig in beeld komt – of het nu een rijke zakenman, een kind of een vluchteling is. Een deel van zijn collectie hangt in het museum op het Hembrugterrein in Zaandam.

Museum of Humanity gelooft in de schoonheid en waarde van ieder mens en wil de wereld ervan overtuigen dat ieder mens een meesterwerk is. De stichting ziet zichzelf niet als een museum, maar als een beweging van mensen die de wereld mooier maken. Daarom vinden er ook pop-upexposities plaats in binnen- en buitenland en worden er – onder andere met School of Humanity – trainingen en educatieprogramma’s gegeven op scholen en bedrijven. Met het initiatief Color your city gaat Museum of Humanity, na Sittard-Geleen, Zaanstad en Veenendaal, komende jaren in meerdere steden wereldwijd honderden inwoners portretteren als visueel statement om meer oog voor elkaar te krijgen en verschillen als een verrijking te zien.