Sittard-Geleen, here we come!

Begin december bezoeken we de gemeente Sittard-Geleen om de inwoners en bezoekers van haar stad te fotograferen. Met een pop-up fototent staan we met ons team op donderdag 2 december op de markt in Sittard, op vrijdag 3 december op de markt in Born en op zaterdag 4 december op de markt in Geleen.

We verzamelen nieuwe meesterwerken voor de expositie Ieder-Een: Het Portret Voorbij. Vanaf 6 februari tot en met 8 mei 2022 is de expositie in Museum Hedendaagse Kunst De Domijnen in Sittard. Een tentoonstelling waarin portretkunst een universele waardigheid van de mens(heid) uitstraalt, ongeacht rang, stand, klasse, gender, afkomst, huidskleur, geaardheid, geloofsopvatting, levenswijze, type of leeftijd. Enerzijds representeert het individu zijn of haar eigen kracht, schoonheid en persoonlijkheid, anderzijds reflecteert hij of zij diezelfde kwaliteiten ook op collectief of zelfs universeel niveau.

Naast Museum of Humanity exposeert Sidi El Karchi (Sittard) zijn indringende portretten en beeldend kunstenaar Jose Fijnaut (Brunssum) haar geboetseerde portretten. De expositie toont ook kunst uit eigen collectie van onder anderen Roy Villevoye, Diana Blok, Rineke Dijkstra, Ni Haifeng en Romy Finke.

Foto: Anne Marie Ostendorf