Tussenstand 'Wij zijn Zaanstad'

Museum of Humanity portretteert alle nationaliteiten van de gemeente Zaanstad en inmiddels staat de teller van 'Wij zijn Zaanstad' al op zeventig landen. Op dinsdag 26 april staat Ruben en het team op de markt in Krommenie (Rosariumplein) en een dag later – op Koningsdag – trekt hij naar het Veldpark in Zaandam.

Museum of Humanity wil de Zaankanters in al haar diversiteit vastleggen en deze unieke portretten exposeren in het museum op het Hembrugterrein. Dit voorjaar gaat de stichting op zoek naar minimaal één vertegenwoordiger per nationaliteit. Van jong tot oud, van rijk tot arm, van klein tot lang en van Assendelft tot Zaandam.

Meezoeken
Half juni zal de expositie Wij zijn Zaanstad feestelijk geopend worden. Om zo veel mogelijk nationaliteiten te verzamelen, kunnen mensen zich aanmelden op de website van Museum of Humanity. Het fotomuseum doet een oproep aan alle inwoners van Zaanstad om mee te zoeken naar zo veel mogelijk mensen uit verschillende landen.

Aanmelden kan hier:
WIJ ZIJN ZAANSTAD