Groots kunstwerk ‘Zaanse Dromen’

Word onderdeel van groots kunstwerk ‘Zaanse Dromen’. Van 31 oktober tot 2 november maken we misschien wel het grootste kunstwerk van Noord-Holland. Tijdens Wonderlicht Festival, een magische wandeling door het Veldpark in Zaandam, gaan we honderden portretten maken én direct verwerken tot een visueel spektakel. Elke dag voegt ons team nieuwe portretten toe aan het steeds groeiende kunstwerk.

Wonderlicht is een magische avondwandeling in het Burgemeester in ’t Veldpark in Zaandam. Deze bijna twee kilometer lange avondwandeling is voor jong en oud en neemt je mee langs lichtinstallaties, straattheater en vuur, en je kunt dus deelnemen aan ons project. Nieuwsgierig? Koop dan snel je tickets en doe mee! http://wonderlicht.nl

Zaanse stadsdichters Lisa van Tongeren en Reinier Fosch gaan de geportretteerden vragen naar hun toekomstdroom voor Zaanstad. Zij zetten die dromen om in een gedicht, dat letterlijk als een lijst om het werk vormgegeven wordt. Het eindresultaat is nog een week na afloop van het festival te bewonderen.

Foto artist impression: Thomas Bartelds