Opening pop-up expo 'Beautiful Bergen'

Tijdens de Kunst10Daagse in Bergen presenten we de bijzondere expositie Beautiful Bergen, waar de inwoners van de gemeente stralen. Met ruim zestig unieke portretten en verhalen, is deze tijdelijke tentoonstelling op het terrein van de Kunst Min Hallen een kleurrijke ode aan de diversiteit van de Bergense gemeenschap.

Bergen staat misschien bekend om zijn kunst en welvaart, maar er is zoveel meer te ontdekken. Fotograaf Merel Boon, samen met lokale fotograaf Marjolein Moens het creatieve brein achter deze expositie, vertelt: “We wilden echte ontmoetingen vastleggen en laten zien hoe mooi iedereen is. Wij wonen hier zelf en weten dat Bergen vol bijzondere mensen en verhalen zit, en dat wilden we vastleggen in deze portretten.”

Iedereen een meesterwerk

De foto's zijn gemaakt op straat, onder andere bij de iconische Ruïnekerk. Daar stond een opvallende zwarte fototent van Museum of Humanity, waar bewoners van alle leeftijden en achtergronden hun verhaal en gezicht deelden. Marjolein Moens zegt: “Achter elk gezicht schuilt een verhaal. Met deze expositie willen we laten zien dat iedereen in essentie een meesterwerk is.”

Creatieve presentatie

Boon en Moens, beide lokale fotografen, hebben samen met Museum of Humanity deze expositie volledig zelf opgezet. Hun werk is van 18 tot 27 oktober 2024 te zien op het terrein van de Kunst Min Hallen (Van Blaaderenweg 14) in Bergen. De grote, opvallende portretten worden op creatieve manieren gepresenteerd, zowel aan de buitenkant als binnenin het gebouw. De expositie is gratis te bezoeken en geopend van 11.00 tot 17.00 uur tijdens de Kunst10Daagse.

Ontdek hier meer.

Meer dan een museum

Museum of Humanity is niet zomaar een museum; we verbinden mensen over de hele wereld door verhalen en portretten. Met de missie om polarisatie tegen te gaan en te laten zien dat elk mens een meesterwerk is, organiseren we niet alleen exposities, maar ook educatieve programma’s en zakelijke trainingen. Het zakelijke netwerk Dreambuilders steunt onze missie.