Opening Wij zijn Zaanstad

ENGLISH

Op 25 juni – in de week van de langste dag – openen we de unieke expositie 'Wij zijn Zaanstad' in het museum en vieren we het Feest van de Mensheid.

• Wil je komen? Meld je dan wel eerst gratis aan:
AANMELDEN

• Vragen over vervoer, eten of het programma?
VEELGESTELDE VRAGEN

• Download hier
PLATTEGROND EN TIJDSCHEMA

PROGRAMMA:

12.30 uur
Wereldpicknick

Samen eten verbroedert! Neem daarom een heerlijk gerecht uit jouw cultuur mee, en deel met elkaar. Om samen de mensheid te vieren!

14.00 uur
Opening expositie ‘Wij zijn Zaanstad’

Feestelijke opening waarin we alle nationaliteiten uit de gemeente Zaanstad delen met de wereld. Deelnemers mogen hun portret ophalen!

14.30-17.00 uur
Muziek, workshops en ontmoeting

Om de feestvreugde verder te vergroten hebben we diverse workshops en optredens op het terrein tussen Museum of Humanity en BIND.

• We organiseren het Feest van de Mensheid samen met onze vrienden van Bind. Bij hen kun je terecht voor een drankje! Neem zelf een flesje water mee; wij zorgen voor diverse waterpunten!

• De toegang is gratis! Om de kosten te dekken, zijn we blij met een donatie. Dat kun je hier veilig doen of op de dag zelf.

• Let op: We hebben voor 'Wij zijn Zaanstad' bijna 400 mensen gefotografeerd. Iedereen hangt in het museum, maar niet allemaal met een grote foto. Dit komt omdat we voor dit project van elke nationaliteit 1 vertegenwoordiger zochten voor de expositie. Houd daar rekening mee! Wel kan iedereen zijn afdruk gratis ophalen en krijg je de foto nog per mail!