Openluchtconcert Warburg

In 2019 kwam Museum of Humanity naar het Duitse Warburg. Dankzij een groep enthousiaste vrijwilligers – het dreamteam – kwam er een indrukwekkende pop-up expositie in de hanzestad uit de twaalfde eeuw. Het werd een eerbetoon aan haar inwoners, vluchtelingen en passanten en vormde een route van metershoge portretten door de oude stad. Sindsdien organiseert het Dreamteam allerlei activiteiten die bijdragen aan verbinding en meer liefde voor elkaar.

Een van deze activiteiten is een jaarlijk terugkerend openluchtconcert midden in de oude stad, dit jaar op 26 augustus 2023. De Brüderkirchhof vormde het magische decor van dit openluchtconcert in de schemering. Bijna 200 bezoekers mochten genieten van Joris en Deniz die het publiek betoverden met hun meditatieve handpanmuziek, gevolgd door Igor en Saskia, die het publiek meenamen op een ontdekkingsreis langs bekende en populaire lievelingsliedjes met gitaarbegeleiding en prachtige zang.

Een deel van de opbrengst van het concert komt ten goede aan de GEME Foundation. Deze stichting is opgericht nadat Edith Honsel, een van de initiatiefnemers van Museum of Humanity Duitsland, overleed aan kanker. Stichting GEME zet haar nalatenschap voort om een verschil te maken voor de mensen die ze heeft geraakt en de wereld om ons heen.

Hier lees je meer over GEME.

We kijken uit naar het volgende event van het Dreamteam van Museum of Humanity Duitsland, want samen werken we aan een wereld waarin iedereen zich gezien voelt.

Bekijk hier beelden van de expositie in 2019 in Warburg.