Buiten-expo Ahlen verplaatst naar 3 juli

De buitenexpositie in de Duitse Ahlen is verplaatst naar begin juli door de coronaregels bij onze oosterburen. Rondom de expositie vindt ook een rijk cultureel programma plaats met muziek, theater en workshops. Ruben is diverse keren in de stad geweest om bewoners te fotograferen. Het prachtige resultaat zal overal in de stad zichtbaar worden.

Door Ahlen, wat niet ver van Münster ligt, loopt een spoorlijn. Aan de ene kant van het spoor wonen de rijke inwoners van de stad en aan de andere kant de mensen met veel minder kansen. Tussen beide bevolkingsgroepen is weinig contact. Met dat verhaal klopte welzijnsorganisatie Innosozial bij ons aan. Ze vroegen Ruben om via portretten verbinding te leggen tussen de bewoners van beide delen van de stad. Het lokale organisatieteam werkt hard aan de laatste puntjes op de i. De expositie is te zien van zaterdag 3 juli tot en met zaterdag 23 oktober 2021.

Nieuwe werken
Tijdens de expositie zullen voor het eerst de nieuwe werken van de gestolen reizende expositie te zien zijn. Na de diefstal werden we overladen met giften en mooie woorden door heel veel mensen en bedrijven. Ook maakte een groepje creatievelingen nieuwe afdekdoeken die vóór de opening over de portretten komen te hangen.

Lees hier meer (in het Duits) op de website van onze lokale partner Innosozial over de buiten-expositie in Ahlen.

In 2019 bezocht Museum of Humanity Duitsland ook al. Een terugblik over Warburg vind je hier.